O nas
Przedszkole Miejskie nr 224 znajduje się w zabytkowym budynku przy ul. Kopcińskiego 54, którego administratorem i współużytkownikiem jest XI LO. Posiada wydzielony teren do zabaw na powietrzu, jest wyposażony w piaskownice i urządzenia ogrodowe. Teren zielony wokół Przedszkola jest porośnięty drzewami i krzewami ozdobnymi. Całość zabezpieczona jest ogrodzeniem. Dla rodziców i opiekunów udostępniony jest parking. W bliskim sąsiedztwie Przedszkola znajdują się: Park 3 Maja, Park Źródliska i Palmiarnia.
Misja Przedszkola
Misja przedszkola opiera się na holistycznym podejściu do wychowania. Jest ukierunkowana na wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka, zgodny z jego własnym potencjałem, możliwościami i potrzebami, jego dążeniem do samodzielności, autokreacji, samorealizacji i autonomii. Misją Przedszkola jest człowiek dbający o Planetę, której jest nierozerwalnym ogniwem - „bogaty wewnętrznie, świadomy w całej pełni odpowiedzialności za czyny i słowa swoje, z wykrystalizowaną wobec zjawisk życia postawą i spiżowym nakazem wewnętrznym” (Grzegorzewska 2002).
Wizja Przedszkola
Wizja Przedszkola osadzona jest głęboko w „filozofii humanistycznej,” ukierunkowanej na pełne uczestnictwo dziecka w procesie uczenia się, opartej na dialogu i współpracy oraz skierowanej na jednostkę oraz na wspólnotę, w której ta jednostka funkcjonuje. Nasze działania skierowane są na tworzenie „Przedszkola dostępnego”- bezpiecznego i przyjaznego, oferującego wysokie standardy edukacyjne i moralne, w którym takie wartości, jak miłość, mądrość i wolność mają priorytetowe znaczenie. Dostępność to przede wszystkim otwartość na różnorodność oraz świadomość jej znaczenia dla rozwoju każdego uczestnika procesu edukacyjnego. Musi być upodmiotowiona, „uczłowieczona”, oparta na empatii, dialogu i współpracy, skierowana na jednostkę oraz na wspólnotę, w której ta jednostka funkcjonuje.
Kierunki działań w Przedszkolu:
- pełne uczestnictwo dziecka w procesie uczenia się;
- samodzielność;
- dialog i współpraca;
- wolność/odpowiedzialność.
Działalność wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza:
Działalność Przedszkola oparta jest o cztery filary edukacji:
- uczyć się, aby wiedzieć – zdobyć narzędzia rozumienia świata;
- uczyć się, aby działać – móc oddziaływać na swoje środowisko;
- uczyć się, aby żyć wspólnie – uczestniczyć i współpracować z innymi na wszystkich płaszczyznach działalności ludzkiej z poszanowaniem wszelkiej różnorodności; pełniejsze rozumienie Innego i dostrzeganie współzależności;
- uczyć się, aby być – dążyć do pełnego rozwoju swojej osobowości: rozwijać/kształtować umysł i ciało, inteligencję, wrażliwość, poczucie estetyki, osobistej odpowiedzialności i duchowości.