Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

O nas

Przedszkole Miejskie nr 224 znajduje się w zabytkowym budynku przy ul. Kopcińskiego 54, którego administratorem i współużytkownikiem jest XI LO. Posiada  wydzielony teren do zabaw na powietrzu, jest wyposażony w piaskownice i urządzenia ogrodowe. Teren zielony wokół Przedszkola jest porośnięty drzewami i krzewami ozdobnymi. Całość zabezpieczona jest ogrodzeniem. Dla rodziców i opiekunów udostępniony jest parking. W bliskim sąsiedztwie Przedszkola znajdują się: Park 3  Maja, Park Źródliska i Palmiarnia.

Misja Przedszkola

Misja przedszkola opiera się na holistycznym podejściu do wychowania. Jest ukierunkowana na wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka, zgodny z jego własnym potencjałem, możliwościami i potrzebami, jego dążeniem do samodzielności, autokreacji, samorealizacji i autonomii. Misją Przedszkola jest człowiek dbający o Planetę, której jest nierozerwalnym ogniwem - „bogaty wewnętrznie, świadomy w całej pełni odpowiedzialności za czyny i słowa swoje, z wykrystalizowaną wobec zjawisk życia postawą i spiżowym nakazem wewnętrznym” (Grzegorzewska 2002).

Wizja Przedszkola

Wizja Przedszkola osadzona jest głęboko w „filozofii humanistycznej,” ukierunkowanej na pełne uczestnictwo dziecka w procesie uczenia się, opartej na dialogu i współpracy oraz skierowanej na jednostkę oraz na wspólnotę, w której ta jednostka funkcjonuje. Nasze działania  skierowane są na tworzenie „Przedszkola dostępnego”- bezpiecznego i przyjaznego, oferującego wysokie standardy edukacyjne i moralne, w którym takie wartości, jak miłość, mądrość i wolność mają priorytetowe znaczenie. Dostępność to przede wszystkim otwartość na różnorodność oraz świadomość jej znaczenia dla rozwoju każdego uczestnika procesu edukacyjnego. Musi być upodmiotowiona, „uczłowieczona”, oparta na empatii, dialogu i współpracy, skierowana na jednostkę oraz na wspólnotę, w której ta jednostka funkcjonuje.

Kierunki działań w Przedszkolu:

  • pełne uczestnictwo dziecka w procesie uczenia się;
  • samodzielność;
  • dialog i współpraca;
  • wolność/odpowiedzialność.

Działalność wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza:

Działalność Przedszkola oparta jest o cztery filary edukacji:

  • uczyć się, aby wiedzieć – zdobyć narzędzia rozumienia świata;
  • uczyć się, aby działać – móc oddziaływać na swoje środowisko;
  • uczyć się, aby żyć wspólnie – uczestniczyć i współpracować z innymi na wszystkich płaszczyznach działalności ludzkiej z poszanowaniem wszelkiej różnorodności; pełniejsze rozumienie Innego  i dostrzeganie współzależności;
  • uczyć się, aby być – dążyć do pełnego rozwoju swojej osobowości: rozwijać/kształtować umysł i ciało, inteligencję, wrażliwość, poczucie estetyki, osobistej odpowiedzialności i duchowości.