Rozkład dnia
DZIEŃ AKTYWNOŚCI DZIECKA
6:00 - 8:10
Schodzenie się dzieci. Zabawy wynikające z własnej aktywności, potrzeb i zainteresowań dziecka, swobodne, inspirowane przez nauczyciela. Ćwiczenia poranne, zabawy integracyjne. Kontakty indywidualne – rozmowy.
8:10-8:30
Czynności samoobsługowe, higieniczne oraz porządkowe, dyżury - przygotowanie do śniadania.
8:30-9:00
Śniadanie i realizacja zadań programowych w tym zakresie.
9:00-11:10
Sytuacje edukacyjne zgodne z podstawą programową - w budynku i poza nim:
- wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata adekwatnie do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań;
- kształtowanie kompetencji kluczowych;
- aktywność ruchowa, artystyczna, matematyczna, językowa;
- obserwacje i zajęcia ekologiczno-przyrodnicze, spacery, wycieczki;
- wielozmysłowe poznawanie najbliższego otoczenia;
projektowanie działań, doświadczanie (empiria), poszukiwanie rozwiązań problemów; - zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka.
11:10 - 11:30
Czynności samoobsługowe, higieniczne porządkowe, dyżury - przygotowanie do obiadu.
11:30 - 12:00
Obiad - realizacja zadań programowych w tym zakresie.
12:00-13:00
Sytuacje edukacyjne zgodne z podstawą programową - w budynku i poza nim:
- wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata adekwatnie do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań;
- kontynuowanie rozpoczętych wcześniej zadań - zgodnie z potrzebami i indywidualnym tempem pracy dzieci;
- spotkania z literaturą.
13:00-13:45
Relaksacja. Zajęcia dodatkowe zgodnie z harmonogramem przyjętym na dany rok szkolny. Czynności samoobsługowe, higieniczne oraz porządkowe - przygotowanie do podwieczorku.
13:45-14:15
Podwieczorek - realizacja zadań programowych w tym zakresie.
14:15-17:00
Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka - w budynku i w terenie:
- praca indywidualna, kompensacyjno-terapeutyczna;
- odpoczynek - relaksacja;
- wizualizacja/głośne czytanie literatury dziecięcej;
- czynności samoobsługowe, higieniczne oraz porządkowe;
- zajęcia dodatkowe zgodnie z harmonogramem przyjętym na dany rok szkolny.